Vali Yılmaz’ın Çalışma Ziyaretleri Hacılar’la Devam Ediyor « Burdurweb, Burdur Haber, Son Dakika, Vali Yılmaz’ın Çalışma Ziyaretleri Hacılar’la Devam Ediyor « Burdurweb, Burdur Haber, Son Dakika,
hava

Vali Yılmaz’ın Çalışma Ziyaretleri Hacılar’la Devam Ediyor

Son Güncelleme :

08 Eylül 2013 - 14:39

Vali Yılmaz'ın Çalışma Ziyaretleri Hacılar'la Devam EdiyorBurdur Valisi Nurettin Yılmaz,inceleme gezileri kapsamında Hacılar Köyü’nde bulunan Hacılar Höyüğü Kazı Alanı, Hacılar İlköğretim Okulu ve İl özel İdaresi Hacılar Şantiyesi’nde incelemelerde bulundu.

İlk olarak Kazı alanını gezen Vali Yılmaz, Hacılar Höyüğü Onursal Kazı Başkanı Prof. Dr. Refik Duru ve İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Gülsün Umurtak’tan kazıların geldiği son nokta ile alakalı bilgiler aldı ve eline aldığı keser ile toprak çapaladı.
“Hacılar Höyüğü’nü seçtiğimiz için çok memnunuz çünkü bugüne kadar Anadolu’da Türkiye Arkeolojisinde hiç bilinmeyen ya da çok az bilinen fakat bunun benzeri olmayan bir kaleyi, bir kenti kazmaya başladık.” diyen İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Gülsün Umurtak Hacılar Höyüğü kazı çalışmalarının 2011 yılında başladığını hatırlatarak : “ Bu bölgeyle ilgili 100’ün üzerinde ortak ve bağımsız yayınlarımız var. İlerisi için çok kalıcı ve önemli projelerimiz var. Projeler gerçekleşirse hem Burdur hem ülkemiz hem de arkeoloji için son derece önemli, yararlı sonuçlara ulaşmış olacağız. Kazı çalışmaları 10, 20, 30 yıl sürebilir hiç bilemiyorum, hayatım yettiği kadar çalışacağım. İnşallah bizden sonra gelenler devam eden çok uzun soluklu bir proje olacaktır” dedi.

Hacılar Höyüğü kazıları ile ilgili bir değerlendirme yapan Vali Nurettin Yılmaz, “Burdur’la ilgili konuştuğumuz zaman binlerce yıllık tarihi mirası olan bir kentten bahsediyoruz. Onun kanıtları burada ortaya çıktı. Baktığınız zaman o dönemin ihtişamını burada görebiliyorsunuz. Bir zenginlik, kültür, madencilik, bunların hepsi yüksek medeniyeti gösteriyor ve mimari açıdan baktığınızda bugün belki savaş tarihine dahi ışık tutacak bir yapıdan bahsediyoruz. İnsanların yaşam yerlerini savunma alanı olarak da planlaması çok orijinal bir yapıdır. Biz genelde kale biliriz, kalenin içinde evleri görürüz, ama burada kale duvarı ile bütünleşmiş bir kent var bu çok orijinal bir durumdur. Sistem uzun yıllar hem dünyada hem de Anadolu’da kentlerin genel yapısı olarak devam edip geldi, belki bu ilk örneklerden birisidir. Bu örnek şehirlerin merkezde ortak kullanılan ibadethane gibi, çarşı, Pazar gibi, senato gibi Merkezin etrafında halka halka şehrin oluşmasıdır ama burada şehrin birden kurulduğunu düşünüyoruz. Çok büyük bir tasarımın sonucu, uzun süre düşünüp, hesaplamışlar ve daire sistemi kurarken binaların iç yerleşimini ona göre düzenlemişler ki, hayal edilebileceğimizin çok ötesinde bir yapı çıkacak, bütünü görmeden de fazla bir şey söylemek mümkün değildir. Belki çok uzun yıllar sürecek çünkü Burdur’da Kibrya, Sagalassos devam ediyor. Nereye elimizi atsak bir hazinemiz var. Hocalarımız emeği çok büyük, bu işler merak ve hevesle olur. Zor şartlarda ve kıt imkanlarla çalışıyorlar, onlara minnettarız. Hem ilimiz, hem ülkemiz hem de insanlık açısından burada insanlığın geçmişi ile ilgili izleri sürüyoruz” diye konuştu.

Vali Yılmaz'ın Çalışma Ziyaretleri Hacılar'la Devam Ediyor_2

Hacılar İlköğretim Okulu’nda İnceleme

Burdur Valisi Nurettin Yılmaz, Hacılar Köyü ziyareti kapsamında çelik yapı ile depreme dayanıklı olarak yapılan Hacılar İlköğretim Okulu binası inşaatını da gezerek yetkililerden inşaatla ilgili bilgi aldı.
Depreme Dayanıklı Okul binasının son aşamaları hakkında bilgi veren Vali Yılmaz: “ Okulumuz Yılmaz Turgan ismine yapılan bir okul, binamızı yapan arkadaşımız, Türkiye ve Avrupa ülkelerinde bu tür binalar yapan bir arkadaşımızdır. Sağolsun kendi köyüne böyle bir yapı kazandırdı. Bizim de yaklaşık 150 bin TL’lik bir ödeneğimiz oldu. Mermerci arkadaşlarımızda taban ve ıslak zemin mermerlerinde yardımcı oldular. Şu anda bitmek üzere, bu sene eğitim öğretime açacağız inşallah. Sembolik bir yapı oldu, örnek oldu daha büyük binalarda da kullanabileceğini düşünüyoruz. Bu sene deprem riski olan okullarımızın yıkılıp yeniden yapılması gündemde. Bundan sonra da bu sisteme geçilebilir hem hızlı ve kaliteli oluyor, kolay yapılıyor hem de kısa bir sürede bitiyor. Deprem riski aşçısında da bu bina yaklaşık 9 şiddetindeki bir depreme dayanabilecek bir güçte ki ilimiz birinci derece deprem bölgesi. İnşallah Allah deprem vermesin, biliyorsunuz deprem değil, binalar öldürüyor. Depreme karşı en iyi önlem sağlam bina yapmaktır. Çelik yapı da bunun en büyük ilacıdır” diye konuştu.
Okulun yapımı devam eden bütün bölümlerini dikkatle inceleyerek yapım detaylarını inceleyen Vali Yılmaz, bu sistemin yayılmasında istekli olduklarını vurguladı.
İl Özel İdaresi Şantiyesi’nde Mermer Pasaları Değerlendiriliyor
Vali Yılmaz, Hacılar Köyü ziyaretinde son olarak Burdur İl özel İdaresi Hacılar Şantiyesi’ni denetledi. Burdur İl özel idaresi Genel Sekreteri İbrahim Şimşek, şantiye çalışmaları hakkında Burdur Valisi Nurettin Yılmaz’a bilgi verdi.
Hacılar Şantiyesi çalışmaları hakkında konuşan Vali Yılmaz: “Bugün ana şantiyemiz, beyin dediğimiz Hacılar Şantiyemizdir. Burada iş akışını şöyle özetlersek, karşımızdaki mermer ocaklarımızdan alınan pasalar burada değerlendiriyor. Biz malzemeyi elde etmek için bir çaba sarf etmiyoruz. Kendi makineleri ile mermer ocaklarından getiriliyor, burada ilk önce kırıcıdan geçiyor, değişik çap ve büyüklükte elendikten sonra, asfalt için hazır hale getiriliyor. Burada kurulan sistemimizde makinelerimiz, modern makineler, taşı yıkayarak, asfalta daha sağlam yapışmasını sağlıyorlar. Alt kademe malzemelerini de göstermiştik, eskiden greyderle serip, üstüne asfalt döküyorduk, artık finişerle yapılıyor. Yaklaşık 30-40 tonluk kamyon ağırlığında bir yükü kaldıracak kapasitede yapıyoruz. onu sağlayan birim burasıdır. Burayı sürekli geliştiriyoruz, bu sene çevreye duyarlı bir sistemi de kuracağız, arkadaşlarımız hazırlıklarını yaptılar, buradan herhangi bir toz dahi çıkmayacak. Burada bu sene 250 bin m3’lük malzeme hazırladık. Biz 200 km’ye yakın asfalt yaptık ki maliyetinin yarı fiyatına yapmış olduk. Burada mermer ocaklarından çıkan malzemeleri de değerlendirmiş oluyoruz, hem oradaki birikmeyi önlüyoruz. Hem de sıfır maliyetle çalışmış oluyoruz. Aksi takdirde gördüğünü gibi patlatmalarla malzeme ediniyorduk. Hem mermerciliğe faydamız oluyor hem de yollarımızı daha ucuza mal etmiş oluyoruz. Tüm ekibimize teşekkür ediyoruz, bu sene asfalt çalışmamız yüzde 80’e yaklaşıyor, seneye kalitesini arttırmak ve ihtiyaç olan yerlere yeni ilavelerle köy yollarımızı karayolu standardına getirmeyi planlıyoruz” dedi.